Moje nejoblíbenější typy postů

Ráda bych, aby tu na blogu zůstávala i socmed témata a jsme ráda, že vás zrovna téma mých nejoblíbenějších postů zaujalo. Asi vás svým výběrem trochu překvapím. Ale když začneme od začátku, vypíšu tu seznam všech dostupných postů tak, jak je školím.

  1. Text (+ Text na barevným pozadí)
  2. Poznámka
  3. Fotopost
  4. 360° fotka
  5. Anketa / Hlasování
  6. Fotoalbum
  7. Událost
  8. Linkpost (CTW)
  9. Carousel (MPA)
  10. Prezentace
  11. Video
  12. Živé Video
  13. Canvas

Moji favorité

POZNÁMKA

Mým úplně nejoblíbenějším tipem formátu je POZNÁMKA. Fakt. Má nějakou tu nevýhodu, ano, vím. Například na ni nezapnete reklamu a taky potřebujete spoustu času uživatele (čtenáře) na druhý straně, což je v dnešní uspěchaný době k sehnání asi jako těstoviny v Lidlu. Ale prostě já mám tenhle formát strašně ráda. Poznámka má hezkej vzhled v náhledu na počítači i v mobilu, má úvodní obrázek a možnost vkládání obrázků i odkazů s videama i dovnitř. Taky tu jde stylizovat text, formátování, hyperlinky,… Radost pohledět a hlavně radost s tím pracovat!

Je to takový blog post. Skvělý formát na články i delší úvahy. Jeden čas jsem hodně doufala, že tenhle typ formátu dostane víc prostoru. Bylo to v době velkého blogerského boomu a vlastně jsem predikovala, že blogeři odejdou ze svých webových stránek a přesunou se na své FB stránky a články budou psát do Poznámek. To se nestalo. V mojí oblibě tenhle formát ale stále zůstává. 🙂 Myslím, že má na víc než na to, aby byl odkladištěm na pravidla soutěží (viz Dr.Max).

 

 

ANKETA

Mým druhým největším oblíbencem je ANKETA. Jsme ve státě, kdy každý má názor. Dokonce i na to, že má názor. 😀 A na českým trhu není podle mě nikdo vposledních letech na ankety lepší než IKEA. Tak si tu dáme pár ukázek. Doporučuju si dobře prohlédnout nejen jak jednoduchý téma si vždycky na paškál vezmou, ale například u tématu s toaletním papírem se IKEA povedl virál jak blázen. Hlasovalo 19,5tis uživatelů. To bychom asi chtěli všichni takovejhle engagement… 😀 A přitom taková blbost, že? 😀

 

Přihazuju i screeny mojí práce u teď už bývalých klientů IDW Italia a Kočka není Pes. 🙂

Hele, ale bacha, abyste nebyli překvapeni z výsledků anket a nenaběhli jste si třeba jako KDU-ČSL v lednu 2019. 😀

 

FOTOPOST (tak trochu jinak)

Můj poslední favorit je FOTOPOST, ale né ve své standartní podobě. Není to ani tolik o typu příspěvku, ale o kreativitě jakou z typu formátu dokáže značka vytřískat. Dovolim si tu tak dát ukázku fenomenální práce s fotopostem přizpůsobeným pro mobilní rozhraní. Hodně fandim kreativním týmům, co dokážou nějaký formát posunout. Hezkým příkladem je (opět) IKEA :

  1. https://www.facebook.com/IKEAceska/photos/a.533678579993290/2671768492850944/?type=3&theater
  2. https://www.facebook.com/IKEAceska/photos/a.533678579993290/2594908877203573/?type=3&theater

Oba posty vypadají obyčejně, ale mají hlavní message a to, rozklikni si mě, zvětši si mě a buď se mnou co nejdéle. Moc hezky zpracovaný strategicky a hlavně i graficky. Jedná se sice o fotoposty, ale troufám si tvrdit, že díky jejich promyšlenosti na nich uživatel tráví víc času než u nějakého videa.

 

To by bylo pro dnešek všechno. Myslím, že je docela dost dobře vidět, že mě baví formáty, které obsahují určitou porci zájmu uživatelů na druhé straně a interakce. Nebaví mě ani jako tvůrce ani jako uživatele vytvářet nebo číst tzv. vatové posty. Tedy posty „aby něco na tom fejsbuku bylo“. Mám ráda, když to má prostě smysl a mám pak zájem se k tomu vyjádřit palcem, komentářem, hlasováním nebo sdílením.

Dlouho jsem byla obřím fanouškem PRESS and HOLD postů, jenže než je někdo začal pořádně používat tak je FB zrušil. Podle mě obrovská škoda! Stihli jste je někdo někde? Já jen ve skupině Canvas Examples, ale na českým FB jsem je nepotkala.

Mimochodem, doufám, že tenhle post nevypadá jak nějaká reklama na IKEA nebo tým z TRIAD, který se o Ikea socky stará. 😀 Když oni to prostě dělaj fakt dobře a já ráda slintám nad dobře udělanejma sockama. A taky je ráda ukazuju dál. Jsem toho názoru, že inspirovat se a učit se od nejlepších nese ovoce. <3

Pokud máte nějaký vymazlený kousky vy, hoďte mi je do komentáře. Ráda se inspiruju příště třeba u vás a třeba se do mých šklících materiálů dostane zrovna vaše značka. <3

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..